• Projekty szkoły

• Półkolonie zimowe

• 29 stycznia 2018 rozpoczęły się zimowe półkolonie

Pierwszy dzień ferii. Po porannym przywitaniu i sprawdzeniu listy obecności ułożyliśmy regulamin półkolonii. Następnie poszliśmy do kina na zabawny i wzruszający film pt. "Cudowny chłopiec". Po powrocie do szkoły niektórzy z nas grali w piłkarzyki albo w uno, inni rysowali a jeszcze inni brali udział w zabawach przygotowanych przez harcerzy. Jutro czeka nas kolejny dzień pełen emocji.

Ferie zimowe-dzień drugi. Pierwszą część dnia wszystkie grupy spędziły w bibliotece publicznej na
            ul. Brzeźnej na warsztatach pt. " W świecie dinozaurów''. Po obiedzie natomiast grupa p. Asi udała się do Muzeum Archeologiczno Etnograficznego na zajęcia o Afryce a grupy p. Moniki i Igi pojechały do zoo nakarmić małpy. Kolejny udany dzień za nami.

Trzeci dzień ferii rozpoczęliśmy od wykonania prac plastycznych-Małpy z bibuły. Następnie udaliśmy się do Muzeum Oświaty na zajęcia z kaligrafii. Pisaliśmy gęsim piórem!!! a to nie takie łatwe!!! Tworzyliśmy również przedmioty z plastikowych butelek, nakrętek
            i papieru podczas zajęć pt. "Przyjaciele planety ziemia". Grupa 1
            i 3 poszły do hali sportowej MOSIR na zajęcia sportowe a grupa 1 wróciła do szkoły na pyszny obiad i zajęcia komputerowe.

Czwarty dzień naszych szkolnych ferii rozpoczął się od wieeeelkiego rysunku. Później poszliśmy na zajęcia poprowadzone przez pracowników MPO na temat selektywnej zbiórki odpadów. Po południu udaliśmy się do Króla kul i zagraliśmy w kręgle.

Ostatni dzień pierwszego tygodnia półkoloni zimowych był bardzo intensywny. Nie dość, że musieliśmy rysować swojego kolegę bez użycia rąk albo z zamkniętymi oczami to na koniec dnia musieliśmy jeszcze zrobić kluski śląskie. Całe szczęście, że mieliśmy też chwilę relaksu na basenie. Grupa 1 brała udział w eksperymentach a grupa 3 odwiedziła MOSIR. Pierwszy tydzień ferii był suuuper.

Drugi tydzień ferii zimowych. Wtorek- dzień zaczęliśmy od zabaw ogólnorozwojowych z wykorzystaniem gazet a po obiedzie poszliśmy do Muzeum Archeologiczno Etnograficznego na warsztaty o Afryce. Każdy z nas zrobił własną maskę. Grupa 1 i 3 odwiedziła palmiarnie.

W środę udaliśmy się do Muzeum Włókiennictwa aby obejrzeć wystawę prac Magdaleny Abakanowicz.
             Następnie sami mieliśmy możliwość zrobienia własnych abakanów.

Czwartek - energii mamy nadal dużo więc nasze Panie zabrały nas do Parku Na Zdrowiu abyśmy mogli się wyszaleć na placu zabaw.

Ostatni dzień ferii zimowych był bardzo intensywny. Od rana uczyliśmy się o Boliwii w ośrodku ekologicznym Źródła. Każdy z nas musiał wykonać domek. Po obiedzie poszliśmy do Muzeum Herbsta aby dowiedzieć się co to jest kontrast. Tam również wykonywaliśmy prace plastyczne. Fajne były te ferie.

16 stycznia 2017 w naszej szkole rozpoczęły się zimowe półkolonie.

Grupa I i II tego dnia wybrały się na wycieczkę do łódzkiego ZOO. Poza spacerem i odwiedzeniem tamtejszych mieszkańców - ich zadaniem było przygotowanie przysmaków dla małp. Praca nie była trudna, a wręcz łatwa i przyjemna. Z tego co można było zaobserwować, zwierzęta doceniły trud dzieci
            i zajadały potrawy ze smakiem.

Grupa pani Ani wędrowała z panem Filipem po Łodzi. To niewiarygodne, że w pobliżu naszej szkoły
            są takie piękne kamienice, podwórka i nie tylko. Czy wiecie, że kamienicy przy ul. Więckowskiego pilnują aż 54 lwy? Sprawdźcie jakie instrumenty muzyczne są na ścianie kamienicy przy ul. Gdańskiej (obok Muzeum Sztuki). A byliście w Pasażu Róży? Cudny… Po spacerze, w sali konferencyjnej Szkolnego Schroniska Młodzieżowego (wykorzystanej kilka lat temu jako plan zdjęciowy do filmu Vabank II, czyli riposta), tworzyliśmy własne osiedla. Niełatwo odtworzyć z klocków (wg schematu) kamienice, które znajdują się w naszym mieście.

17 stycznia. Ferii dzień drugi. Mieliśmy zaszczyt dziś gościć zawodników Łódzkiego Klubu Sportowego, którzy dostarczyli nam wiele uśmiechu i zabawy ☺ Zawodnicy poprowadzili wspaniałe zajęcia sportowe oraz naładowali nas pozytywną energią. Na koniec wyczerpujących zajęć każdy uczestnik otrzymał upominki od Łódzkiego Klubu Sportowego, a także My sami nie zapomnieliśmy o wzięciu cennych autografów.
            Dziękujemy i zapraszamy ponownie!

Pałac Muzeum Herbsta. To tu odbyliśmy zajęcia pt. Raz dwa trzy...pałac znasz i Ty. W tym miejscu czekało nas zwiedzanie oraz poszukiwanie skarbów. Po zakończonych warsztatach wspólnie stwierdziliśmy, iż mimo braku elektroniki chcielibyśmy choć na chwilę przenieść się do tamtych czasów.

Warsztaty w Muzeum Włókiennictwa to czas dla młodych pasjonatów mody. W czasie zajęć
            Modnie czy wygodnie? poznaliśmy warsztat pracy projektanta i samodzielnie zaprojektowaliśmy awangardowe stroje. Każdy z nas eksperymentował nie tylko z tkaninami i dzianinami, ale też z folią, papierem czy bibułą.

Chociaż Królowa Śniegu i samozwańczy Król Śniegu zostali pokonani, Kai i Gerda nie mają powodów do radości. A dlaczego? Oglądając "Królową Śniegu 3. Ogień i lód" w kinie udało się nam odpowiedzieć na to pytanie i poznać dalsze losy główych bohaterów.

O rany...! Ale nasze prababcie i pradziadkowie mieli kiedyś
            "trudne życie w szkole".
            Musieli pisać gęsim piórem (lub łabędzim) - a to wcale nie jest proste. Siedzieć cichutko z rękoma z tyłu. I do tego te kary ...! Tego wszystkiego dowiedzieliśmy się podczas zajęć z Muzeum Oświaty Ziemi Łódzkiej.

W ostatnim dniu ferii będąc w Planetarium EC1 odbyliśmy podróż do czterech księżyców Jowisza, pierścieni Saturna oraz niezwykłych struktur innych galaktyk. Poznalismy również historię odkryć wielkich astronomów i fizyków: Galileusza, Huygensa, Newtona, Hubble'a oraz wielu innych, których badania stały się możliwe dzięki wynalezieniu ponad 400 lat temu pierwszego teleskopu.